söndag 18 november 2012

Gråvädersdag, fortsättning.


Jag följde kusten, genom den böljande landskapet. På en sträcka var där knappt några hus, bara åkrar och ängar. Och så havet som gick i ett med himlen.


Jag följde den slingrande vägen och bortsett från en ensam cyklist, var måsarna och kråkorna mina enda följeslagare.

På tal om äventy..! Se här vad man kan roa sig med en sådan här gråvädersdag.


Kajakpaddling möter basketball. Två lag som försökte få bollen ner i de flytande "korgarna". Det såg kallt ut. Det såg vått ut. Det såg hårt ut. Men, oj, vad de "hyggede" sig! Glada tillrop och skratt ekade över vattnet, när de slogs om bollen. Som tur var så hade de en gammal husvagn stående vid stranden. Det rök inbjudande från en kamin därinne, så det gick nog ingen nöd på dem.


Vägen slingrade sig vidare mot Svendborg. Här på Sydfyn finns det många fasaner. De föds upp för att sedan sättas ut till glädje för jägare som betalar för att få lov att skjuta något, i det här fallet fasaner.




Lite senare kom jag ner till vattnet igen, nu vid Svendborgsund, strax utanför Svendborg. Här passerade färjan som går till Ærø, med stilla muller. Där jag stod kunde jag se både Tåsinge, Skarø och Iholm. Öar som jag besökt med min kajak.


Medan jag stod där och det sakta blev stilla igen och färjan försvann i fjärran, Var jag bara så glad att jag tog ut på äventyr denna gråvädersdag. Fantastiskt!

Till sist en stämningsbild med Svensborgsunds-bron i bakgrunden.


Kærlige hilsener, Kenneth.

Dagens danska ord, færge, som är färja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar